ronenmo.reismee.nl

Quito

Na een goede vlucht van ongeveer 12 uur landden wij gisteren in Quito, de hoogst gelegen hoofdstad (2800 meter) ter wereld (al bestaat daar discussie over). Het was een leuke landing Om overdag mee te Maken. Quito wordt namelijk omgeven door besneeuwde vulkanen en bergen, terwijl het toch maar 24 kilometer van de evenaar ligt. We zitten in een klein guesthouse in het historische centrum met een mooi uitzicht over de stad. Vandaag hebben wij de oude stad bezocht, die nog veel schatten uit de koloniale tijd herbergt, zoals kunstwerken, gebouwen en straten. Sinds 1978 is deze stad door Unesco op de Werelderfgoedlijst geplaatst. Allereerst zijn wij met de teleferico (kabelbaan) naar een uitkijkpunt op een hoogte van 4270 meter gegaan. We werden beloond met een mooi uitzicht over de stad en gelukkig kregen we geen last van de hoogte. Daarna hebben wij een wandeling gemaakt door de smalle steile straatjes van de oude stad Dat is wel een opgave. Door de hoogte en omdat de straten behoorlijk steil zijn, voel je je hart al snel Tekeer gaan alsof je de marathon hebt gelopen. In Quito staat de mooiste kerk van Latijns-Amerika en die mocht uiteraard niet ontbreken. De bouw heeft maar liefst 163 jaar in beslag genomen en het resultaat mag er zijn. Helaas mochten we geen foto's maken. Verder hebben wij vandaag veel kerken en uitzichtpunten bezocht en genoten op de vele pleintjes en in de parkjes. Onze eerste indruk van Quito is een fraaie, exotische stad met aangenaam lenteweer. De Ecuadorianen komen vriendelijk en ontspannen over. Maar net als veel Latijns Amerikaanse steden is Quito een mengeling van extremen. Voor de meeste stedelingen is en blijft het leven in de stad zeer hard.

Tot zover onze eerste ervaringenuit Quito


Reacties

Reacties

Myrthe

Woehoee, eerste reactie!

Klinkt heel gaaf mams en paps! Ik zal eraan denken als k de rest van de dag in mijn studieboeken aan het staren ben.

Xxjes Myrthe

Naud

Inderdaad een mooi verhaal. Als je start met lezen zie je in gedachte al die mooie beelden voor je. Geniet ervan. Grijs en op naar het volgende verhaal

Sandra

Voor een eerste dag klinkt het inderdaad niet verkeerd! Laat jullie de komende periode verrassen en geniet van al het moois wat jullie te zien krijgen. Fijne dag en groet vanuit een herfstachtig Heerlen.

Constance

Mooi begin! Zie uit naar de rest van jullie verhalen. Genieten zo beetje mee van jullie waanzinnige reis xxx

Trudi

Ik vind de vulkanen van de Canarische eilanden al geweldig van uit de lucht....dus kan me wel een klein beetje voorstellen wat jullie gezien moeten hebben. Zo te lezen is Quito een stad waar je wel langer dan 1 of2 dagen kunt vertoeven. Het klinkt nu al fantastisch, ben dan ook heel benieuwd naar het vervolg van jullie reis! Geniet met een grote G....liefs van Trudi en Dick

Rosita

Dit klinkt al goed.Genieten!

Gon

Zo te lezen een prachtig begin van jullie reis, jullie komen vast ogen te kort met alle boeiende beelden.
Wij genieten mee en laten onze fantasie op jullie verhalen los, krijgen zo een echt vakantiegevoel.
Heel veel plezier en geniet met volle teugen.
Groetjes van Rien & Gon

riny

Hoi Luitjes,wij hebben ook genoten van jullie verhaal !!!!!!
Geniet nog heel veel,van jullie reis.
Groetjes Greet Nico en Riny.

Marjo

Dat is alvast een goed begin, meteen de hoogte in!
Zo dicht bij de evenaar is het natuurlijk ook al vroeg donker denk ik. Dan kom je bijna tijd tekort overdag...mooie vakantie verder??

Vroomen

Klinkt mooi allemaal geniet ervan

Alexandra

Goedemorgen,
Ik reageer een beetje laat omdat ik in eerste instantie jullie mailtje in de prullenbak had verplaatst( ik dacht dat het een reclame mailtje was) . Gelukkig heb ik Patrick ,die wist me te vertellen ,nadat ik mijn zorgen over geen berichtje had uitgesproken, dat jullie al veel eerder een mailtje hadden gestuurd.
Wouw wat mooi wat jullie hebben meegemaakt, de lange reis lijkt me minder maar is het wel meer dan waard. Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen. Geniet ervan, geniet ik vanuit Heerlen ook mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!