ronenmo.reismee.nl

Mindo

Ecuador is een ideaal land voor een avontuurlijke vakantie. Wij zijn inmiddels in Mindo aangekomen en gisteren hebben wij een canopy tour gedaan. Over een groot aantal ziplijnen, suis je hangend aan een kabel, met een aanzienlijke snelheid naar beneden. Het is een unieke manier om het tropisch regenwoud van boven af te bekijken.

Daarna een stevige hike gemaakt naar een aantal watervallen. Alvorens bij de watervallen te komen moesten we eerst met een soort kabelbaan (bakje aan een kabel) naar de overkant. Gelukkig ligt Mindo een stuk lager (1250 meter) waardoor de ademhaling meeviel. Desondanks een zware workout, maar zeker de inspanning waard. Weer aangekomen op de weg, konden we met een local, achter in diens laadbak, terug naar het dorp rijden. Mindo is een Klein dorpje (2500 inwoners). Dit subtropische dorpje ligt in een groene vallei. Het maakt op ons een zeer ontspannen indruk en is een ideaal habitat voor vogels en vlinders. Wij slapen in het yellow house, een apart onderkomen met een prachtig uitzicht. Wij zijn de enige gasten. In de ochtend ontbijt met tientallen kolibries en uitzicht op de vulkanen.

Verder hebben wij een chocolade tour gemaakt. Ecuador is de belangrijkste exporteur van eerste klas chocolade (die meer dan 70 procent cacao bevat). Nadat alles verteld werd over het drogingsproces van chocolade begon het beste onderdeel, het proeven daarvan. Het klinkt als muziek in de oren dat het goed is dat je op hoogte veel chocolade eet. Dat hoef je ons uiteraard geen twee keer te vertellen.

Ecuador exporteert niet alleen cacao, bananen en koffie, maar ook bloemen. Zelfs naar Nederland ( Rozen).

Dadelijk vertrekken wij voor een aantal dagen naar de Indianen. Het duurt dus weer even voordat Jullie weer iets van ons horen

Sandra Conemans

Wat een geweldige ervaring om als een soort Rambo aan een kabel te hangen. Net als in de film ....
Veel plezier bij de indianen enne als je Winnetou tegenkomt geef hem een knuffel van mij. Wederom goede reis verder en geniet ervan. Ik verheug me nu alweer op jullie volgende reisverslag.

Gon

Goh jongens wat een originele ervaringen allemaal...
In een bakje aan de kabel naar de overkant, meehobbelen achter in een laadbak, lekker slapen in een yellow house en wakker worden met kolibries plus uitzicht op vulkanen en dan ook nog zonder schuldgevoel je bijna misselijk eten aan chocolade, want dat schijnt zelfs goed te zijn op die hoogte, hoe mooi wil je het hebben? Dit alles moet onvergetelijk zijn!
Nu op naar de indianen. Zijn al weer nieuwsgierig naar jullie nieuwe avonturen.
Ron & Monique geniet er van, wij verplaatsen ons in jullie verhalen, leuk!!!
Liefs, Rien & Gon

Trudi

Waarom kan er nog geen stukje chocola via de computer gestuurd worden??? Tjonge wat vervelend om dat te moeten eten zeg. Het is wel weer 1 groot avontuur bij jullie ,in de kabelbaan en achter in een laadbak maar o wat lijkt me dat gaaf om te ontbijten met kolibries!! nou ik kijk alweer uit naar het verhaal bij de indianen, geniet ervan Ron en Monique! liefs van ons Trudien Dick

Timo en Scott

Veel plezier bij de indianen

Timo en Scott

Lotte

Klink goed, vooral het chocolade proeven! haha

Veel plezier nog en ook bij de indianen.

X Lotte

jo en jeannette

met pa gaat het erg goed op dit moment

moet jullie de beste wensen overbrengen van hem

groene ster weer verloren

groeten en amuseer jullie