ronenmo.reismee.nl

Isla isabele ; Haaien, pijlstaartroggen en manta's

We zijn inmiddels al weer 3 dagen op Isla Isabele, het grootste eiland van de Galapagos. Op dit eiland, dat niet door veel toeristen wordt bezocht, leven circa 3000 mensen. Het eiland heeft de vorm van een zeepaardje en er komt nog vulkanische activiteit voor. Het dorpje heeft een mooi zandstrand met kokospalmen. Wij hebben een romantischklein hotelletje met uitzicht op zee. Elke ochtend een duik inde stille oceaan omwakker te worden en elke avond genieten we vanaf ons balkon van de zonsondergang.

Bij aankomst lagen de zeeleeuwen ons al op de banken op te wachten en de mannetjesmaaktenflinkkabaal, zeker als je dacht op de bankplaats te kunnen nemen.Tijdens onze eerste dag zagen we veel flamingo's en reuzenschildpadden en landleguanen.We hebben per mountine bike de'muur van tranen' bezocht, een overblijfsel van de strafkolonie.

We hebben de laatste twee dagen veel gesnorkeld. Los tuneles waswel de meestbijzondere plek omte snorkelen,mede door de met lava gevormde bogen in de oceaan. Wat een onderwaterwereld. We hebben onder andere met de Galapagos en witpuntrifhaaien gezwommen, met zeeleeuwen en groene zeeschildpadden. We zagen pinguïns, manta's, pijlstaartroggen, zeesterren,zee-egels en grote scholen felgekleurde tropische vissen.

Tot gisteren ontbrak echterde 'blauwvoet van Gent nog op ons lijstje. Deze hebben we gisterenmiddag met twee jongen gespot.

Hoewel Ecuador niet zo groot is (7 maal Nederland) omvat het besneeuwde vulkanen, grotendeels verlaten stranden en een uitgestrekt (Amazone) regenwoud en de Galapagos eilanden. Ecuadorianen hebben wij als vriendelijk en ontspannen ervaren. De diversiteit van dit land is een pre.

Morgen nog een stranddag en maandag vliegen we weer naar huis na een geweldige vakantie. Vanaf de Galapagos willen wij vooral Pepijn (in Ecuador Pepin) bedanken voor zijn inbreng en voor de samenstelling van onze reis. Alles is door hem goed geregeld en wij kijken tevreden terug.

Tot snel.

Trudi

Wat heerlijk om een paar dagen uit te rusten van al jullie avonturen op een Bounty eiland! Maar om nu meteen te gaan zwemmen met haaien en pijlstaartroggen.....hmmmm vind ik wat uitdagend. Maar wat gaaf als je zo van de natuur kan en mag genieten. Jullie zijn bevoorrechtte mensen (maar dat wisten we al). geniet van jullie laatste dag en een goede terugvlucht! bedankt Ron en Monique dat we op deze manier weer mee mochten genieten! liefs en dikke knuffel Trudi en Dick

(O)pa Sjeng en Jesse

Prachtige verhalen!
Vroeger konden ik dit allemaal nog niet doen, maar als het mogelijk was had ik ik het zeker gedaan!

Ik ben blij als jullie weer heelhuids op Schiphol landen.

Groetjes

Pepijn Go Local Travel

Hallo Monique en Ron,
Ik vond het een geweldige ervaring om jullie reis zo 'life' mee te kunnen beleven via jullie mooie verhalen.
Uiteraard hebben we de hele reis met veel plezier georganiseerd. Het is met deze blog ook wel duidelijk dat jullie er aantal bijzondere locaties tussen hebben staan!

Veel plezier vandaag nog op het strand en een goede reis morgen naar huis!

Groeten Pepijn

Gon

Opnieuw een prachtig verhaal. We willen jullie hartelijk bedanken, dat jullie ons lieten delen in alle mooie avonturen en we hopen dat jullie van een heerlijke stranddag genieten en na een onvergetelijke reis morgen een goede vlucht zullen hebben richting Nederland, dat koude kikkerlandje. Maar het allermooiste van deze vakantie (reis) is toch, dat jullie heelhuids en ongeschonden weer thuis komen. Welkom terug in Heerlen. Het thuisfront is vast en zeker blij om jullie weer in hun armen te sluiten! Liefs en lekker nagenieten!!!
Nogmaals bedankt, ook voor de mooie foto's!!!
Rien & Gon

Edgar

Super Monique en Ron. Wat een verhalen en wat een mooi slot. Heb een hele goede terugreis. Ik hoop jullie spoedig weer te zien!

riny

Dank je wel ,voor jullie mooie verhalen !!!
Een goede thuisreis toegewenst.
Nico Greet en Riny

Nicole

Wat mooi om zo jullie reis mee re mogen beleven....zo heb ik toch ook het idee gehad een beetje er bij aanwezig te zijn geweest!
Geniet vsn jullie laatste dag een een hele goede terugreis!