ronenmo.reismee.nl

Vanaf 4000 meter downhill

Vandaag hebben wij een bijzondere fietstocht gemaakt rond de mooie landschappen van Quito. De beste manier om de gebaande paden te verlaten is een tocht per mountainbike over de onverharde wegen. Dus vanmorgen om 06:30 uur op pad. Een Amerikaanse van 73 jaar had zich bij ons aangesloten. Wat een geweldig mens, die in vele landen heeft gefietst. Zij heeft inmiddels al drie fietstochten in Nederland op haar naam staan. Na een ontbijt fietsen we eerst 18 kilometer over een oud treinspoor langs een afgrond met een mooi zicht op het dal. Het is vandaag zondag en Veel Ecuadorianen fietsten of wandelden vanwege hun vrije dag ook op deze voormalige spoorlijn. Daarna begon het iets steviger werk. Circa 3000 meter omhoog met onderweg een drietal donkere tunnels. De 4X4 stond boven al op ons te wachten. De fietsen werden op het dak gezet en we reden de vulkaan naar boven tot een hoogte van ruim 4000 meter. Het weer was inmiddels behoorlijk omgeslagen. Ijskoud, regen en wind. De gids zei tegen ons dat hij het begreep als wij de off Road zouden overslaan. No way. Nadat wij aangekleed waren, knie en elleboogbeschermers om hadden kon de downhill van 4000 naar 2000 meter beginnen. Het weer zat echt tegen en de weg werd slechter en slechter. Nu begrepen wij waarom de gids er uit zag alsof hij ging skiën. Volgens de gids was het weer niet te slecht om te fietsen maar onze kleren. Na circa 8 kilometer konden we nog stoppen en in de 4x4 stappen. We keken elkaar alle drie aan en vervolgden onze rit naar beneden. Het pad was zeer slecht en Monique kwam in een bocht helaas ten val. Gelukkig viel de schade nogal mee en vervolgden Wij onze weg naar beneden. Onze gezichten zaten vol modder, zand en kiezel en we waren kletsnat toen we beneden arriveerden, maar we waren voldaan.

We kwamen onder verkleumd aan bij de warmwaterbronnen. Daar konden we heerlijk ontspannen in baden van 40 graden. We kunnen jullie verzekeren. Dat is echt heerlijk na zo een fietstocht. Door de regen moesten wij onze picknick achter in de jeep opeten. De gids had wel iets lekkers bereid. Daarna terug naar Quito.

De hoogte, het heuvelachtige terrein en de slechte staat van de wegen en de regen vormden een ware uitdaging maar de uitzichten en de kleurrijke dorpjes maakten de inspanningen zeer de moeite waard.

Morgen vertrekken wij naar het regenwoud in de amazone, dicht bij Colombia. Het duurt dus weer een dag of vier voordat jullie weer iets van ons horen.

Omdat wij maar een paar schoenen bij ons hebben, is Monique die nu droog aan het föhnen, anders moeten we morgen met natte schoenen het vliegtuig in.

Groet Monique en Ron

Harry

Wat een geweldig verhaal Ron en Monique, maar vooral: wat een sportieve dag met een forse dosis avontuur! Lekker om dan heerlijk te badderen in 40-graden water. En ook: wat een luxe dat jullie fris geföhnde schoenen kunnen aantrekken ;).
Geniet van het regenwoud!

Gon

Jongens, wat zijn jullie avontuurlijke keien, stoer en volhardend!!!!
Wat zullen jullie vies, verkleumd maar voldaan in die warme baden zijn opgewarmd.
Hopelijk zijn jullie schoenen niet gekrompen van het föhnen en kunnen jullie lekker gaan genieten van het regenwoud, houdt voor de zekerheid wel de föhn onder handbereik??!!
Geniet van het volgende avontuur, wij zijn benieuwd.
(Wij gaan straks maar een doodgewoon rondje in de omgeving fietsen ....geen e-bikes hóór)?
Liefs en groetjes, Rien & Gon

Trudi

Wow wat een bikkels zijn jullie! Van jou wisten we het wel Ron maar dat Monique zich ook zo stoer gedraagt..... petje af Monique! Wat zullen jullie genoten hebben van de fietstocht en wat zal die picknick achter in de auto lekker hebben gesmaakt! Tot slot de warmwaterbron lekker voor jullie spieren hoop wel dat de schade bij Monique meevalt. En dan nu met frisse schoenen het vliegtuig in naar het volgende avontuur!!! dikke knuffel Trudi en Dick

Pepijn, Go Local Travel

Hallo Ron en Monique, Heel leuk om jullie ervaringen van zo ´dichtbij´ mee te maken. Tja soms zit het mee en soms zit het tegen met het weer in de Andes. Gelukkig lees ik een positief avontuurlijk gehalte dus dan komt het altijd goed. Veel plezier in Cuyabeno!

Sandra

Wauw wat een uitdaging! Petje af voor jullie twee. Oh wat lijkt me dat heerlijk, poedelen in zo'n warmwaterbron na zo'n intensieve tocht. Puur genieten toch! Nogmaals geweldig en een goede reis naar Colombia.

Lillian en Peter

Geweldig jullie verhaal en wat een avontuur. Hopen dat het met Monique goed gaat? Nog of nog geen last van hoogteziekte want is best hoog zo te lezen. Geniet van jullie volgende bestemming?

Lotte

Dat ziet er leuk uit! Nog veel plezier daar! :)

XOXOX Lotte

Ronald en Maureen

Wauw, wat een avontuur! Heerlijk om na zo'n tocht lekker te badderen in de warmwaterbron. Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Goede reis naar jullie volgende bestemming. Maar vooral genieten en veel plezier! Liefs Ronald en Maureen

jo en jeannette

leuk avontuur daar
zal het groot uitprinten zodat pa het hele bejaardenhuis kan vertellen van jullie avontuur daar

gaat een stuk beter met hem op dit moment, zelfs zeer positief
maak er een mooie vacantie van
en regel een oude nummerplaat als dat lukt

Nol Hendriks is voorgisteren overleden
groene ster verloren met 2-1

gr. Jo en Jeannette

Annelies Erens

Leuke avonturen tot nu toe. Lees ze met veel plezier en kan niet wachten op de volgende. Monique doe je de volgende keer wel een beetje voorzichtiger. Geniet er maar van zo met z'n tweetjes.

groetjes
Annelies

Constance

Hahaha wat een verhaal weer - geweldig!
Nu nooit meer klagen over regen en modderspetters tijdens een wandeling in jullie mooie Limburg:):)

Schrok even dat Monique was gevallen, maar gelukkig weer meegevallen.

Zie weer uit naar de volgende verhalen....

Groetjes,
Constancexx

Mandy

Ron eerst een compliment over je geweldige schrijfstijl want het gevoel of ik er een beetje bij ben ? wat een avontuur en wat een belevenis ❤️ om voor altijd bij je te houden ! Monique doe je voorzichtig u golden girl ?? gelukkig goed afgelopen ? en ja ? dat geloof ik dat zo’n warmwaterbad goed doet na zo’n downhill race ? Echte bikkels jullie ?? Benieuwd naar het volgend verslag ? hier is een stuk minder avontuur en in voorbereiding voor het verjaardagsfeestje van Emile ??? ik heb nu een 65 plusser in huis ?? Yeaaahhhh ?? Veel plezier jullie ! Lieve groetjes oet Mestreech ?

René

Wat een fantastische ervaring. Toch wel iets anders dan in Nederland door de polder fietsen.
Hopelijk heeft Monique geen last gekregen van haar voet bij haar val. Gelukkig heerlijk kunnen bijkomen in een warmwaterbad.

Veel reis plezier.

René

Marjo

Hallo Monique en Ron, wat een prachtige verhalen. Het lijkt wel Ron en Monique Into The Wild (in plaats van Johnny). Geniet ervan en pas goed op jullie zelf. Heel veel plezier. Veel liefs en groetjes uit Heerlen.

Marlie en Willy

Wat een belevenissen!
We zagen ook de foto's op de app. Prachtig en verbazingwekkend! Ron en Monique gaan geen enkel avontuur uit de weg. Wees wel voorzichtig want anders hebben we straks nog minder pieten in de fabriek. We volgen jullie verhalen op de voet.
Veel liefs vaan de Sjaanderweeg